”Vi tar strax emot ditt samtal”

Debatt Artikeln publicerades
Insändarskribenten väntade i 70 minuter utan att få svar eller bli uppringd av färdtjänst.
Foto: Torun Börtz
Insändarskribenten väntade i 70 minuter utan att få svar eller bli uppringd av färdtjänst.

Efter en trevlig dag med sina barn, barnbarn och sitt nya barnbarnsbarn, skulle min mamma ringa färdtjänst för att åka från Åsum in till centrala Kristianstad.

Vi ringde klockan 20.00 på fredagskvällen (12/10) och eftersom det var 20 minuters kötid valde vi alternativet att bli uppringda och ändå behålla vår plats i kön. Klockan 20.30 hade det fortfarande inte ringt någon. Då ringer vi igen och har då 40 minuters kötid. Hur är det möjligt?

Får förklara att jag ringer från mitt hemnummer och har uppgivit mitt mobilnummer som de ska ringa upp. Hänger kvar i luren och hör "vi tar strax emot ditt samtal" det är ett hån.

Min dotter ringer efter en stund min son som har jouren och han kan komma och hämta min mamma "om en kvart". Under tiden har jag kvar "vi tar strax emot ditt samtal" i luren. Totalt väntar vi i 70 minuter utan att bli uppringda eller få något svar.

Hur kan och får en service vara så fruktansvärt urusel? Och vad kan den lilla människan göra åt det?

Tack och lov för en hårt arbetande son som kunde köra hem sin mormor efter en mysig dag!

Catarina