Premiär för Kb:s digitala nyhetsbrev

Kristianstad Artikeln publicerades
På måndagen var det premiär för Kristianstadsbladets digitala nyhetsbrev.
På måndagen var det premiär för Kristianstadsbladets digitala nyhetsbrev.

På måndagen skickade Kristianstadsbladet ut ett digitalt nyhetsbrev till alla prenumeranter. Målet är att läsare ska få bättre koll på nyhetsflödet.

På måndagen var det premiär för Kristianstadsbladets digitala nyhetsbrev. Totalt skickade vi ett nyhetsbrev till över 12 000 nuvarande prenumeranters mejladresser.

Tanken med nyhetsbrevet är att prenumeranter ska ha bättre koll på Kristianstadsbladets viktigaste nyheter och få ta del av en blandning av det dagliga innehållet.

– Det är en ny form av tjänst och en ytterligare service för våra prenumeranter. Om man inte följer flödet på webben kontinuerligt kanske man missar en viktig nyhet eller intressant reportage, säger Kristianstadsbladets webbchef Josefine Gustafsson.

    I nyhetsbrevet finns ett antal artiklar som Kristianstadsbladets redaktion väljer ut. Här kommer det att finnas allt från dagens hetaste nyhet till händelser inom sportvärlden och nöjeslivet samt krönikor och mer djupgående reportage.

    – Vi vill också påminna läsare om den bredd som vi har även digitalt, säger Josefine Gustafsson.

    Tidningar som ingår i Kristianstadsbladets koncern har redan etablerat nyhetsbrevet bland deras prenumeranter.

    – Jag har hört att de har fått positiv respons och jag tror att våra läsare efterfrågar samma tjänst. Det blir ett samlat nyhetsbrev som har en början och ett slut, i stället för det konstanta flöde som finns på webben, säger Josefine Gustafsson.

    Nyhetsbrevet kommer inledningsvis att skickas ut varje måndag-fredag klockan 17:00.