Annons
Innehåll från Elon Kristianstad

Hur väljer du att handla?

Konsumenter värdesätter vägledningen de får när de handlar i butiker, och delvis förvirrar det stora urvalet i webbshopar. Många gillar att strosa i butiker, känna på varor och rådfråga personal. Samtidigt beställer allt fler sina vitvaror på nätet med hemleverans.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

− Det ena utesluter inte det andra. Kunder ska kunna välja själva hur de vill handla. De ska få en bra upplevelse oavsett, menar Ulrika Persson som driver ELON i Kristianstad.

Även om undersökningar visar att svensken tenderar att vara mer nöjd med köp i butik än på nätet, så ökar online-shopping. Därför gäller det för butiker att istället se till att erbjuda valmöjligheter, så att kunden kan handla på det sätt som passar en bäst.

Click and collect

För ELON innebär det bland annat att utöver köp i butik och på nätet, erbjuda kunder att kunna beställa varor på nätet och hämta i butik, så kallad click and collect.

– Vi erbjuder samma service hur du än handlar. Väljer du click and collect, får du service när du hämtar varan, och självklart också efter köpet, berättar Ulrika.

– Väljer du hemleverans kan du fortfarande få hjälp i butiken eftersom du väljer din lokala butik dit du är välkommen för rådgivning innan du klickar på “köp”.

När man handlar på nätet kan kunden även köpa installation och bortforsling. Det bokas och utförs av den lokala butiken man väljer.

Många konsumenter värdesätter att kunna rådfråga personal och känna på varor, som här i Elon-butiken Kristianstad.
Många konsumenter värdesätter att kunna rådfråga personal och känna på varor, som här i Elon-butiken Kristianstad.

Nytt koncept och valmöjlighet

Butiker följer noggrant hur samhället och våra köpvanor förändras. Det är också en av de stora anledningarna till att ELON under hösten genomgår en utveckling som innebär ny logga, utökat sortimentet och ett ännu starkare miljöfokus.

Det är dock viktigt att förtydliga att ELONS personliga service och bemötande inte kommer att förändras – tvärtom.

– Det nya konceptet kommer leda till att våra kunder känner sig ännu mer “välkomna hem” till ELON, oavsett om det är på nätet eller i butik.

– I vår butik i Kristianstad kommer man att se förändringar redan nu under hösten. Och nästa år fortsätter vi att utveckla och bygga om i butiken för att skapa ännu mer av Elons nya butikskoncept, säger Ulrika.

Mer om Elons produkter: elon.se

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se