Sponsrat innehåll

ANNONS Hedin Bil Bilvaruhuset Kristianstad

Snabbare hjälp med fler tekniker, ny kundmottagning och akuttider

Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

− För kunderna är det viktigaste att snabbt få bilen fixad. Den måste rulla för att klara av vardagen, berättar Pierre Svensson.

− Vi har minskat väntetiden för verkstadsbesök från 20 till 4 arbetsdagar sen årsskiftet, och vi upplever redan mindre irritation och klagomål!

Att anställa fler personbilstekniker var en viktig åtgärd för att garantera snabb hjälp.

− Vi utökade från sju till tolv mekaniker, och det var avgörande att de har lång erfarenhet, förklarar Pierre Svensson.

Det gick snabbt att få in dem i teamet, och dessutom får de kontinuerliga utbildningar för bilmärkena Hedin Bil tar hand om i Härlöv (KIA, Opel, Subaru, Fiat, Mitsubishi, Jeep, Dodge, RAM och SAAB). Allt för att jobbet ska gå undan och bli proffsigt.

− Dessutom specialutbildades vi för AC och högsta behörighet vad gäller elbilar, säger Pierre.

Med kunden i fokus

Målet är att få ner väntetiden till två dagar, och Pierre och hans kollegor arbetar intensivt med den bedriften. ”Kundfokus” är det centrala ordet i den processen.

En del av kontakten sköts via telefon eller digitalt, och på plats möts kunderna nu av en helt ny mottagning.

− Vi har ny personal frontline och vi har byggt om hela besöksutrymmet. Förut var det höga deskar, vi kallade dem för ”Berlinmuren”, skrattar Pierre Svensson.

Nu sitter personalen ner med kunden, förklarar och ger råd i lugn och ro.

− Det kanske låter pretentiöst, men vi vill verkligen att kundbesök hos oss blir en upplevelse att minnas. Ingen ska gå härifrån besviken. Och om vi skulle göra fel någon gång, så ska vi ta ansvar och rätta till det snabbt.

Och visst har det synsättet redan gett resultat. Verkstaden på Hedin Bil i Härlöv har tagit ett jättekliv i mätningar av kundnöjdhet och även omsättningen har ökat med 33 procent sen årsskiftet.

När bilen havererar är det extra bråttom att få sakkunnig hjälp. För sådana fall, där verkstadstiden inte kunde planeras in, finns det akuttider på Hedin Bil.

Hedin Bil Bilvaruhuset Kristianstad

Redo för sommaren?

Pierre tipsar

Konditionstestet som verkstaden jobbar med, ger en snabb överblick och hjälper till att undvika oönskade överraskningar.

− Det är ett perfekt test inför sommarens bilutflykter och bilsemester. Då kan vi samtidigt kolla att AC:n fungerar som den ska, ifall det blir en ny värmebölja, tipsar Pierre.

Visa mer...

Läs också: Länk till tidigare artiklar

Rekordförsäljning gör att bilfirman behover nyanställa

Därför växer KIA snabbare än andra