GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Vi volontärer på katthemmet känner oss kränkta

Svar på debattartikel gällande förskingring på katthemmet Hildas Tassebo.
Nystart • Publicerad 8 januari 2022 • Uppdaterad 8 januari 2022
Detta är en opinionstext i Kristianstadsbladet. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Katthemmet Hildas Tassebo.
Katthemmet Hildas Tassebo.Foto: KB/ARKIV

Alla som varit volontärer på katthemmet Hildas Tassebo känner sig kränkta och utpekade av Sven Olof Cederqvists insändare i media där han uttalar sig om att föreningen inte skötts bra, mycket som försvunnit, inte tacksamma för hjälp och bidrag, etcetera.

Det finns ingen påvisad substans bakom det.

”Vi vill se fakta på detta och inte en massa påhopp på volontärerna.”

Det känns som att gå över lite för att få sympatier och nya intäkter.

Vi vill se fakta på detta och inte en massa påhopp på volontärerna som lagt tusentals timmar på katterna genom åren med omvårdnad, veterinärbesök, tvätt, städning och annat.

Trots detta önskar vi er all lycka med öppnandet av katthemmet igen för alla frusna, hemlösa katters skull.

Före detta volontärer på Hildas Tassebo

Välkommen att kommentera

Välkommen att kommentera! Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kristianstadsbladet och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.