Vilka är egentligen de oberoende experterna?
Till Monica och Björn vill jag säga, ni är inte ensamma.
Vi har råkat ut för samma sak, fast vi hade råkat ut för en parkeringsskada på bakre kofångare. Bolaget hävdade att vi orsakat den själva, och hänvisade till oberoende experter. Missnöjda bad vi att få visa upp skadan och samtala med experterna, men utan resultat.
Därför gjorde vi en saklig, detaljerad och dokumenterad analys av skadan, som visade det orimliga i bolagets bedömning, samt bad om experternas synpunkter. Inga kommentarer från dessa. Man kan undra vilka dessa oberoende experter är. Det stötande var att det inte gick att få till stånd ett sakligt samtal om själva skadan.
”Många ord, men inga förklaringar.”
Vi har gått igenom bolagets alla instanser, men inte sett minsta försök att förklara hur man kommit fram till sitt beslut. Länsförsäkringars svar till Monica och Björn känner vi igen. Det har vi sett förut. Många ord, men inga förklaringar.
Slutligen, det som retade oss mest var Länsförsäkringars stolta deklarationer om transparens och att alla kunder skall förstå bolagets beslut. Detta visade sig vara bara floskler.
Hur slutade då det hela? Vi fick så klart bita i det sura äpplet, och Länsförsäkringar förlorade en mångårig kunds samtliga försäkringar.
Tidigare försäkrad hos Länsförsäkringar