Nyheter

Lång väntan på Telia

Nyheter • Publicerad 21 december 2007

"Jag skulle vilja hämta en kopp kaffe. Men det gjorde jag en gång då alla andra som väntade hade avlidit, somnat från det hela eller helt enkelt gett upp."

Så står det bland annat i en utmärkt artikel Gästkrönikan i Kristianstadsbladet, fredagen den 14 december, som jag tror att väldigt många av läsarna instämmer i.

Har ni inte läst artikeln, leta upp fredagens tidning sid 2.

Jag tror att de flesta av oss har samma erfarenhet när det gäller telefonsvarare och knapptryckande.

Ett färskt exempel. Gjorde felanmälan till Telia på min telefon.

Efter kanske tio minuter eller en kvart hade jag pratat med en maskin och sedan tryckt på alla knappar enligt instruktionerna och trodde att allt var klart.

Då säger rösten ungefär: Eftersom du ringer från en telefon som är felanmäld och den därmed är upptagen kan jag inte göra någon kontroll härifrån. Var god ring från en mobiltelefon.

Alltså skall man då börja från början igen ...

När det gäller felanmälan, varför inte ha ett direktnummer lokalt att ringa till och där det finns en människa att tala med, eftersom felet i alla fall skall rättas till lokalt?

Denna person finns redan på plats, eftersom hon har ringt upp mig, men anonymt!

Är det fler som har några erfarenheter i ämnet? Telia kanske har några kommentarer.

Nygammal Telia-kund

SAXO
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.