Nyheter
SVÅRT ATT BLI TAGEN PÅ ALLVAR AV ABK
Nyheter • Publicerad 23 januari 2003
Är sedan 15 år hyresgäst hos ABK och har också fått problem med stökig granne.
Jag har ringt till ABK och svaren varierar från:
1. Vi förstår dig och tycker det är tråkigt.
2. Ord står mot ord – grannen nekar till att ha stört någon.
3. Blivit uppmanad att flytta till annat boende.
Ska skötsamma hyresgäster stå tillbaka för att stökiga ska få göra som dom vill? Det är fler än jag som har ringt till ABK angående denna granne men inget händer.
Hur ska jag gå tillväga för att bli tagen på allvar av ABK?
Trött, ledsen hyresgäst
SAXO
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.