GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

C4 Shopping

Ellos Home valde Kristianstad

Ellos Home har öppnat upp en av sina två fysiska butiker i Sverige på just C4 Shopping. Grattis till Kristianstad som garanterat fått en butiksmagnet för långväga kunder.
Publicerad 22 april 2021

Våren och sommaren kommer spenderas hemma i år, och därmed blir uterummen och trädgården allt viktigare. Ellos Home utökar sitt trädgårdssortiment med noga utvalda produkter för såväl orangeriet och altanen som balkongen. Victoria Miljkovic är butikschef på Ellos Home på C4 Shopping och får varje dag höra positiv respons från kunder när de kommer in i butiken. – Många blir både överraskade av att Ellos Home har en fysiskt butik och att vi har förmånen att ha den här i Kristianstad. Att få känna och se produkterna märker vi är en stor fördel för kunden. Många väljer att handla produkterna här i butiken och vi hjälper även till att beställa hem det som finns på hemsidan och som vi inte har i butik, berättar Victoria. Hon vill även förtydliga att allt i butiken är till salu som möbler och växter som många tror bara är där för stylingen. I butiken finns även vintageprodukter som skåp, skärbrädor och urnor som Ellos Home har valt att enbart sälja i fysiska butiker och inte på nätet. Ellos Homes egna varumärke är det som dominerar i butiken men man har även valt att ta in kompletterade produkter från märken som Gridelli, Washologi, Byon och House of flowers. Alla med sortiment som matchar Ellos Home.

Butiken stylas om flera gånger per år och Victoria menar att det är just det som är butikens styrka. Man lägger ner mycket tid på att skapa inspirerade miljöer och är man inne på hemsidan ska man även känna igen sig i butiken. –C4 Shopping är som en kommunity där alla vill att det ska vara bra. Vi som jobbar här gynnar varandra, här är rent och snyggt och man bryr sig om varandra, säger Victoria.

Victoria Miljkovic är butikschef på Ellos Home på C4 Shopping.
Victoria Miljkovic är butikschef på Ellos Home på C4 Shopping.
Foto: Carina Adamsberg
Gridelli säljs på Ellos Home och är populära presenter att ge bort.
Gridelli säljs på Ellos Home och är populära presenter att ge bort.
Foto: Carina Adamsberg

Hej Helena Ekelund, Butik & Etableringschef för Ellos Home.

När startade Ellos Home som koncept: Den första butiken öppnade på Mall of Scandinavia i Sept 2017. Tanken var att det skulle vara en pop up, en tillfällig butik i 3 månader men då det blev en succe valde vi att fortsätta och att utveckla konceptet än mer.

Butiken på C4 Shopping är en av två butiker i Sverige, hur hittade ni till Kristianstad: Ja, förutom i Kristianstad har vi en butik på Korsgatan i Göteborg. Ellos Hem ingår även i den outlet som Ellos Group driver i Viared utanför Borås. Vi fick tips genom kontakter om en ledig lokal på C4 Shopping och tyckte området var spännande.

Hur har butiken mottagits: Väldigt väl. Mixen mellan vårt interna sortiment och varumärken verkar vara en kombo som många efterfrågar. Vi får mycket positiva reaktioner kring upplevelsen och inspirationen man finner i våra butiker. Vi jobbar kontinuerligt med att styla om ytor för att visa och inspirera på olika vis.

Vilka trender ser vi för våren 2021: Våren 2021 satsar vi på den så djupt rotade skandinaviska känslan. Vi vill skapa lugna och harmoniska miljöer där vi kan hämta energi. Miljöerna ska ha en varm ton och känsla och naturmaterialen dominerar. Interiören är naturfärgad men man kan också se inslag av det lekfulla och färgstarka som man blir extra glad av. Naturen är otroligt viktig för oss inne som ute. Vi vill gärna skapa känslan av att vara ute, även när vi inreder inne. Växterna tar plats och möblerna är av naturmaterial. Även de gröna tonerna tar plats på möbler, dekoration och målade ytor. Mixen av material är viktig för våren, taktila vackra och strukturerade ytor.

Vad är fokus i butikerna: Fokus är att ge alla besökare en upplevelse och att bli inspirerade. Både av butiken som sådan men även genom att det ges möjlighet till att prata och få råd och tips av våra kunniga medarbetare i butiken. Butikerna ger oss möjligheten att visa ett axplock av Ellos Home produkter som man hittar på Ellos.se . Att ge möjlighet att uppleva och känna på material, färg och form IRL innan man kanske går hem och beställer från E-handeln.

Siktar ni på att öppna upp flera butiker: Vi är absolut öppna för att ha fler butiker på väl valda lägen i de större nordiska städerna.

4 sorters fröer för 149 kr hos Ellos Home.
4 sorters fröer för 149 kr hos Ellos Home.
Foto: Ellos
Olivträd XXL, 2 499 kr. Bord, 1 439 kr. Kuddfodral, 129 kr. Mugg, 159 kr.
Olivträd XXL, 2 499 kr. Bord, 1 439 kr. Kuddfodral, 129 kr. Mugg, 159 kr.
Foto: Ellos
Carina AdamsbergSkicka e-post
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.