Ny kundtjänst hos Region Skåne

Ett enda telefonnummer för frågor, en e-postadress och en adress till en internetsida för information och kundtjänst. Det föreslår de fyra beredningarna för tillväxt och hälsa att Region Skåne ska införa, efter dialoger och kontakter med medborgarna.
Kristianstad • Publicerad 12 maj 2008

Många ringer till Region Skåne och vill ha svar på ganska enkla frågor, exempelvis om hur man som patient gör för att åberopa vårdgarantin, vad man gör om man inte är nöjd med behandlingen, var man kan hitta information om strövområden och liknande. Allt fler frågar också efter möjligheter att ha kontakt via e-post och internet.

Frågan ska vidare till regionfullmäktige.

Gunilla Ingels
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.