GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Nytt märke för lyxigare glitter

Lagom till sitt 25-årsjubileum lanserar Glitter, kedjan som säljer accessoarer, ett nytt och lite lyxigare varumärke.
Mode • Publicerad 7 december 2017
Väska i läder och mocka, 499 kr.
Väska i läder och mocka, 499 kr.
Foto: Jean-Romain PAC

Aurie heter märket som hämtar inspiration ur det skandinaviskt avskalade och innehåller exklusiva smycken med rubiner, smaragder och safirer, accessoarer i läder och mocka och stickade mössor och halsdukar i kashmir och ylle.

Glitter startade i en liten tobaksaffär i Söderköping med filosofin att alla kvinnor skulle ha råd att köpa smycken och känna sig fina. 2004 köptes företaget, som nu har e-handel och 214 butiker i Norden, av familjeägda Bergendahls & Son.

Mössa i kashmir och ull, 249 kr.
Mössa i kashmir och ull, 249 kr.
Foto: Jean-Romain PAC

Det nya märket finns i butik från mitten av december.

Stor väska i läder och mocka, 699 kr.
Stor väska i läder och mocka, 699 kr.
Foto: Jean-Romain PAC
Plånbok 249 kr, nyckelring 79,90 och tassle 99,90 kr.
Plånbok 249 kr, nyckelring 79,90 och tassle 99,90 kr.
Maria NilsonSkicka e-post
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.