Nyheter

Mumford & Sons kritiserar Tidal

Antingen är man för, eller så är man verkligen emot. Så verkar det vara när det gäller hiphopmogulen Jay Z:s nya musiktjänst Tidal. Senast i raden att kritisera betaltjänsten är britterna i Mumford & Sons. - Jag gillar inte när folk försöker muta in delar av marknaden och sätta sitt ansikte på det.(TT)
Publicerad 13 april 2015
Antingen är man för, eller så är man verkligen emot. Så verkar det vara när det gäller hiphopmogulen Jay Z:s nya musiktjänst Tidal. Senast i raden att kritisera betaltjänsten är britterna i Mumford & Sons. - Jag gillar inte när folk försöker muta in del
Antingen är man för, eller så är man verkligen emot. Så verkar det vara när det gäller hiphopmogulen Jay Z:s nya musiktjänst Tidal. Senast i raden att kritisera betaltjänsten är britterna i Mumford & Sons. - Jag gillar inte när folk försöker muta in del

Antingen är man för, eller så är man verkligen emot. Så verkar det vara när det gäller hiphopmogulen Jay Z:s nya musiktjänst Tidal. Senast i raden att kritisera betaltjänsten är britterna i Mumford & Sons.

””

Jay Z lanserade Tidal i början av april. Många, som den brittiska popstjärnan Lily Allen, anser att tjänsten riskerar att öka illegal nedladdning av musik, samt att den är på tok för dyr för abonnenterna.

Jay Z har dock en rad stora artister med på tåget - bland andra Rihanna, Beyoncé, Madonna, Daft Punk och Arcade Fire är knutna till Tidal.

TT