Annons
Innehåll från Kristianstadsbladet

Linnea får entreprenörers drömmar att flyga

Säljteamet på Kristianstadsbladet växer så det knakar. Just nu söker tidningen två nya stjärnor med stort driv som, liksom Linnea Björk, brinner för att utveckla kundernas affärer.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Linnea är key account manager på Kristianstadsbladets marknadsavdelning sedan ett par år tillbaka. Hon stortrivs i tidningshuset i hörnet av Västra Vallgatan och Nya Boulevarden.

– Ett fantastiskt roligt jobb. Jag kände mig väldigt välkommen direkt. Alla är så drivna och kompetenta här, säger hon.

Med sig hade Linnea en utbildning som affärsutvecklare inom digital handel, samt flera års erfarenhet inom den fysiska detaljhandeln i närområdet. Hon har arbetat som säljare och butikschef i flera av Kristianstads butiker.

– Det har gett mig en bra inblick i branschens utmaningar. Många entreprenörer kämpar där ute, men de är inte ensamma. Vi kan hjälpa till på så många olika sätt. Mycket tack vare den breda produktportföljen som Kristianstadsbladet tagit fram, säger hon.

”Kunden behöver egentligen bara oss som sin marknadsföringspartner.”

Den produktportföljen består av flera verktyg och kanaler. Genom samarbete med olika specialister kan annonsavdelningen bygga hemsidor, erbjuda sökordsoptimering, göra rörligt material och även skriva nativeartiklar som publiceras i tidningen eller på sajten.

– Vi har allt under ett tak. En kund behöver egentligen bara oss som sin marknadsföringspartner, säger Linnea.

Ok, det är vad annonsavdelningen erbjuder, men vad brinner Linnea själv för? Det roligaste med jobbet är att få insyn i olika branschers utmaningar och sedan hjälpa entreprenörer förverkliga sina drömmar, berättar hon.

Ida Stiller, försäljningschef på Kristianstadsbladet, ”Jag är supernöjd med värvningen av Linnea. Hon är en lagspelare och har ett stort driv”, säger Ida.
Ida Stiller, försäljningschef på Kristianstadsbladet, ”Jag är supernöjd med värvningen av Linnea. Hon är en lagspelare och har ett stort driv”, säger Ida.

– Det bästa är att få utveckla kundernas affärer. Att få dem att nå ut med sina tjänster eller produkter på bästa sätt.

För att lyckas med det, måste man vara lyhörd inför kundens önskemål, säger Linnea och ger ett exempel.

– Nyligen frågade en kund om hjälp med content till sina sociala medier. Det erbjöd vi inte just då, men ställde snabbt om och drog igång ett pilotprojekt.

Vilken typ av företag kommer en nyanställd till?

– En väldigt trevlig arbetsplats med härliga kollegor och roliga arbetsuppgifter, och stora möjligheter till egen kompetensutveckling. Sen är det såklart väldigt inspirerande att jobba för ett så starkt varumärke. Alla i hela nordöstra Skåne känner till Kristianstadsbladet.

Vill du också jobba på Kristianstadsbladet?

Just nu söker vi två nya medarbetare – en mediasäljare och en kreativ projektledare med säljansvar. Läs om lediga tjänster på Gota Media här.

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se