Annons

Kommunen svarar i trädkonflikt med Systembolaget

Systembolaget uppgavs vara ”irriterat” över att kommunen inte gjorde sin beskärda del vad gäller ett träd som skadade fastigheten. Efter mycket om och men har kommunen kommit till skott.
Bromölla • Publicerad 6 september 2019
Problematiskt träd.
Problematiskt träd.Foto: Victor Lindstammer

Företaget som har hand om fastighetsskötseln flaggade redan i våras för att ett träd intill Systembolaget skadar taket på fastigheten. Eftersom det inte blev någon vidare respons från kommunen skickades en skrivelse med en uppmaning att åtgärda problemet, annars skulle företaget själva göra det och fakturera kommunen. ”Fastighetsägaren, som är ett stort börsnoterat bolag är irriterade för att detta inte har åtgärdats”, skrev Reciproc AB till kommunen i mitten av juni.

Parkingenjör Christer Björk berättade i mitten av augusti att arbetet beställts men att det vid två tillfällen uppstod problem som gjorde att det inte blivit åtgärdat.

Annons

Den 4 september fick företaget svar från Bromölla. Meddelandet lyder att trädet nu har beskurits.

Johannes LindénSkicka e-post
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons