Annons

Tvist om parkeringsbotfortfarande inte löst

Bromölla • Publicerad 18 december 2002

I slutet av oktober berättade Kristianstadsbladet om bilägaren som fått böter för att ha parkerat fel i Sollentuna. Detta trots att bilägaren bodde i Bromölla kommun och att bilen stått parkerad på uppfarten den dagen. Hur har det då gått? – Vi har fortfarande inte betalat något, säger bilägaren men tillägger att böterna inte är avskrivna. På inrådan av konsumentvägledaren i Bromölla manskrivit ytterligare ett brev för att bestrida fakturan från Citiservice Försäljnings AB. – Efter tre till fyra veckor kom ett nytt brev från företaget och där stod ingenting om indrivning. Bara att man lämnat ärendet vidare, säger bilägaren. ”Vi har härmed bekräfta att rubricerat ärende nu har avslutats hos fordringsägaren och hos oss” skriver Hojab som är ombud för Citiservice. Även konsumentvägledaren har varit i kontakt med Citiservice. – Ja, de har ringt och pratat med dem. Men jag litar inte riktigt på dem så det är bara att vänta och se om det kommer fler brev i ärendet, säger bilägaren. Roger Bing

bromölla
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons