Tvist om parkeringsbotfortfarande inte löst
I slutet av oktober berättade Kristianstadsbladet om bilägaren som fått böter för att ha parkerat fel i Sollentuna. Detta trots att bilägaren bodde i Bromölla kommun och att bilen stått parkerad på uppfarten den dagen. Hur har det då gått? – Vi har fortfarande inte betalat något, säger bilägaren men tillägger att böterna inte är avskrivna. På inrådan av konsumentvägledaren i Bromölla manskrivit ytterligare ett brev för att bestrida fakturan från Citiservice Försäljnings AB. – Efter tre till fyra veckor kom ett nytt brev från företaget och där stod ingenting om indrivning. Bara att man lämnat ärendet vidare, säger bilägaren. ”Vi har härmed bekräfta att rubricerat ärende nu har avslutats hos fordringsägaren och hos oss” skriver Hojab som är ombud för Citiservice. Även konsumentvägledaren har varit i kontakt med Citiservice. – Ja, de har ringt och pratat med dem. Men jag litar inte riktigt på dem så det är bara att vänta och se om det kommer fler brev i ärendet, säger bilägaren. Roger Bing