Annons
Nyheter

LÅNG VÄNTAN PÅ SVENSK KASSASERVICE

Nyheter • Publicerad 30 december 2002

Besökte Svensk kassaservice i Broby måndagen 23/12. Lokalen är väldigt liten med två kassor. Vi var tre kunder till en början.Kunden i den vänstra kassan hade ingen legitimation varvid han gick ut till bilen eller kanske för att ej komma tillbaka, samtidigt kom det nya kunder, och det blev kö till dörren. Då stänger vänstra kassan med en skylt "nästa kassa" men sitter kvar på platsen. Jag påtalade det olämpliga att stänga när det var kö och fick till svar att kunden utan legitimation var i systemet och kunde ej gå ur? Vad skulle hon gjort om inte kunden kommit tillbaka? Hon kanske sitter och väntar på honom fortfarande.Givetvis skulle hon avbrutit omgående och kunden hade fått komma tillbaka i kön.Det jag reagerar mot är den totala avsaknaden av serviceanda. Georg G Svar: Det är korrekt att en av våra kunder hade glömt att ta med sin ID-handling. Kassören valde då att vänta med ärendet medan kunden gick ut för att hämta sin legitimation i bilen. Allt för att ge en bra service. Kassören uppskattar att detta tog ungefär en halv minut och skyltade under denna korta stund att kassan var stängd. Hade det dröjt längre hade hon givetvis avbrutit transaktionen och tagit hand om nästa kund. Med vänlig hälsning Marie Truedsson Kassachef Svensk Kassaservice Hässleholm

SAXO
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons