Annons

Bergendahls satsar på twitter

Glöm traditionella mediekanaler. Bergendahlsgruppen ska locka kunder med mikrobloggen Twitter. Syftet är att underlätta kontakten mellan konsument och butik.
Hässleholm • Publicerad 31 augusti 2009

Bergendahlsgruppen skickar information och erbjudanden genom Twitter, Youtube, Facebook och Linkedin.

– Kan vi göra det enklare för våra kunder att ha kontakt med oss blir det sannolikt mer attraktivt att handla på City Gross. Därför är satsningen på sociala medier en viktig del i vår nya affärsplan för att ta marknadsandelar, förklarar företagets vd Peter Lund.

Annons

Satsningen på sociala medier ligger enligt företaget i linje med ambitionen att vara landets mest tillgängliga dagligvaruaktör – och att möta konsumenterna där de vill bli mötta.

– Vi vill kommunicera med våra konsumenter på deras villkor, inte utifrån traditioner och så som alla andra gör. Vi räknar med att den här interaktiva satsningen följs av andra inom en snar framtid, säger Peter Mårtensson, ansvarig för sociala medier.

Johannes Lindén
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons