Mats, 61, vann mot bilföretag efter tvist – nu är det löst: "Skönt"
Efter Kb/NSk:s artikel om Mats Kjellssons bilköp hos Öllsjö Bil för 1,5 år sedan – tog en ny diskussion fart mellan parterna.
Tvisten började när kamkedjan på Mats Kjellsson bil gick sönder och han avråddes från att köra den.
Mats Kjellsson har hela tiden hävdat att Öllsjö bil ska stå för den totala reparationskostnaden och fraktningen av bilen från hemadressen.
Till slut kopplade han in Allmänna Reklamationsnämnden.
”Jätteskönt att slippa ha det hängandes över sig. Nu är bägge två överens om en lösning och vi skildes åt i god ton.”Mats Kjellsson, bilköpare
Öllsjö bil motsatte sig ARN:s beslut och menade att Mats Kjellsson felaktigt hade reparerat bilen hos en verkstad som tagit mer betalt än den offert som Öllsjö bil tagit fram.
– I och med att han inte tog emot vår hjälp, och gick och lagade bilen själv. Enligt lag så får han inte gå och laga bilen på den verkstan han vill. Hela reparationen för den bilen skulle inte kosta så mycket som han säger att det har kostat, svarade Hasanein Salman, ägaren av Öllsjö Bil, i en tidigare intervju med Kb/NSk.
Men nu har tongångarna ändrats och tvisten ser ut att ha nått sitt slut.
– Det som nu har löst knuten var att jag fick titta på den här offerten som Öllsjö bil refererade till, säger Mats Kjellsson och fortsätter.
– Offerten var från en verkstad som aldrig fick se bilen och då insåg jag att där var inte medräknat allting som behövdes lagas.
Därefter skickade Mats Kjellsson sitt kvitto från verkstaden som han hade vänt sig till för att laga skadan till Öllsjö Bil.
– Offerten och kvittot skiljde ju sig från 8 000 kronor till 24 000 kronor, det var ju ganska stor skillnad och han såg att offerten inte täckte vad som hade lagats, säger Mats Kjellson.
Den stora prisskillnaden gjorde att Hasanein Salman på Öllsjö Bil, ändrade sig ganska snart.
– Han har följt ARN:s beslut till punkt och pricka och betalat nu, säger Mats Kjellsson.
Hur känns det?
– Jätteskönt att slippa ha det hängandes över sig. Nu är bägge två överens om en lösning och vi skildes åt i god ton.