Annons

Bok till burgaren

Nöje • Publicerad 28 januari 2001

LÄSNING. Efter kampanjer på reklampelare tar nu Läsrörelsen ännu ett kliv för att nå ut i det kommersiella Sverige. Organisationen drar igång en kampanj tillsammans med hamburgerkedjan McDonalds, där böcker delas ut till barn som köper ”Bokmenyn” eller ”Bok-Happy Meal”. Bland de utvalda böckerna finns Mamma Mu gungar av Jujja och Tomas Wieslander för de minsta, och Annika Thors Sanning eller konsekvens för de lite större. Även Ulf Stark finns representerad, med Sixten. –Jag har arbetat i så många ideella räddningsaktioner för bokbussar och bibliotek, säger han till Dagens Nyheter. För en gång skull är det roligt att vara med i en sådan här motkraft. Och sen är det ju oerhört kul att min bok släpps i en så stor upplaga som 200000 exemplar. PM

SAXO
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons