Annons

Go.com läggs ned

Nöje • Publicerad 31 januari 2001

Trots 20 miljoner besökare har Disney inte lyckats få någon lönsamhet i sin internetsatsning Go.com. Den multinationella nöjesgiganten sällar sig därmed till alla de IT-företag som satsat för högt. Nöjesportalen skapades för två år sedan och förväntningarna på framgång var stora. Men annonsörerna uteblev och förra året gick satsningen med 395 miljoner dollar i förlust, uppger BBC news. I och med nedläggningen försvinner 400 jobb från Walt Disney Company (WBC). WBC:s andra satsningar på nätsidor, som ABCnews, har gått betydligt bättre. Go.com har haft problem med att skapa en egen identitet. Det är svårt att få något sådant här att ge vinst, kommenterar Charlene Li, analytiker på Forrester research. (PM)

SAXO
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons