Annons

”Styrkan är ytan och en bra mix av butiker”

Högre i tak och plats för både fler möbler och kläder har livsstilsbutiken Dimoda fått på C4 Shopping.
Publicerad 26 september 2018
Lena Thurn hoppas nå fler yngre, kanske barnfamiljer, på C4 Shopping.
Lena Thurn hoppas nå fler yngre, kanske barnfamiljer, på C4 Shopping.Foto: Tommy Svensson

Efter att ha varit trångbodda på Östra Boulevarden har livsstilsbutiken Dimoda flyttat till C4 Shopping. Där har de fått högre i tak och större yta.

– Det känns skönt. Vi kan ta in mycket mer av varje vara. Det kommer också att kännas stilfullare, säger butikschef Lena Thurn.

Annons

I sin nya butik har de plats för fler möbler, både bord, stolar, puffar och fåtöljer. Det blir också en större klädavdelning.

– Folk kommer att känna igen sig, men det blir ett annat koncept med lite lägre priser men samma typer av varor.

Lena Thurn är optimistisk. Hon har redan många kunder från Blekinge och tror att de kan bli ännu fler nu. Samtidigt tycker hon om stadskärnan.

–Jag själv som Kristianstadsbo känner förstås för cityhandeln. Kristianstad är väldigt företagsamt. Styrkan på C4 Shopping är ytan, en annan typ av kunder, kanske en yngre publik, och en bra mix av butiker.

”Folk kommer att känna igen sig”, säger Lena Thurn, butikschef på Dimoda.
”Folk kommer att känna igen sig”, säger Lena Thurn, butikschef på Dimoda.Foto: Tommy Svensson
Ingela RutbergSkicka e-post
Så här jobbar Kristianstadsbladet med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons